5.-e hétfő. Gyógypedagógia foglalkozás: "A mai, esős délelőttön hangulatos félhomályban gyertyát gyújtottunk, állatokról énekeltünk: Csiga, biga gyere ki,... Cirmos cica... és mesét hallgattunk: A három nyúl, Sün Balázs. Mozgásos feladatokban: lépegettünk egyenes és hullámvonal mentén, miközben mondókáztunk: Aki nem lép egyszerre,... Hintáztunk a nagy labdán, az ujjainkkal pedig a csipeszelő mozdulatokat gyakoroltuk, csip-csip csóka,... Ábrázolásban természetes anyagokból termésfigurákat készítettünk: Sün család gesztenyéből. A feladat közben a fogpiszkáló kiborult a dobozból, de Lili ügyesen felszedegette, miközben az apró mozdulatokat gyakorolta. Az állatos kirakóban a forma illesztést próbálgattuk, miközben hangutánzó szavakat ismételgettünk? röf-röf, mú-mú, bee-bee, nyi-ha-ha..."
7.-e szerda. Konduktív pedagógia: "A mai napon is végigmentünk a feladatsorunkon: átmozgattuk az ízületeket, nyújtottunk, lazítottunk, erősítettünk, gyakorultuk a fogás-elengedést, megtartást, csippentés, kéz kifordítást, két-kezes manipulációo. Hason karokat előrenyújtottuk, húzódzkodtunk, gurultunk, térdkézláb feladatokat oldottunk meg. Felálltunk bordásfalnál, fokosszéknél, asztalnál. Nyújtottunk térdet, lépegettünk oldalra, lépegettünk fokosszékkel. Közben sokat énekeltünk és persze játszottunk is: A koronghintához például Lili okosan, bal karját többször magától előrenyújtva húzta oda magát, nem kellett kérni rá. Jutalul Ő és Kata is nagyot hinzáthatott. Az étkezésnél Lilit és Katát is nagyon megdícsértem, mert nyugodtan oda figyelve, a kanalat ügyesen irányítva eszegették a joghurtot, igazából csak a szájtörlésben segítettem. Kata a létrás feladatokban ügyeskedett ma, súlyzóban, magas létrában is átlépegetett térdkézláb irányítással."
9.-e péntek. Ma alvás vizsgálaton voltunk Lilivel. Nincsen baj "csak" kontroll elenőrzésen vettünk részt. Úgy néz ki, hogy minden oké. Juhé ügyes kis manólány ez a Lili.
12.-e hétfő. Ha esetleg valaki úgy érzné, hogy nem írok csak a fejlesztők által leírt dolgokat, akkor Ő jól érzi. Bocsánat, de sokat dolgozom mikor a csajok oviban vannak és mire össze szedem a csipet-csapatot és 2 óra ovis vezetés után haza értem, lusta vagyok leülni és írni. Hétfőn és szerdán pedig kb. 1 órát vagyunk itthon és vagy csak Nórival vagy mindhárom kislánnyal indulni kell Nórianak a külön órájára. Ott vagy 45 percet édes hármasban csücsülünk, vagy csak én csücsülök édes egyedül a kocsiban. Kedden és csütörtökön 17-re megyek Nóriért, mert ott is külön ovis tornán van a manó. Egyedül a péntek olyan nap amikor ha haza jövünk 16-ra akkor már nem megyünk sehova sem. Na de a magyarázkodás után jöjjön a gyógypedagógia foglalkozás mai leírása: "A mai napon sok feladatot sikerült végig csinálnunk, amelyek között volt voltak régi, ismerős tevékenységek és voltak újak is. Mozgáson: volt alagútban bújás és mászás, dallal kísérve. Kapaszkodás a kiságy mellett majd felállás önállóan. Motíváció: ki fogja hamarabb megfogni a csörgőt?! Finommozgás, ami a helyes ceruzafogást készítí elő: golyók és kockák végigvezetése hullámvonal mentén. Először manipuláció a jobb kézzel, majd a bal kéz bekapcsolása. Ábrázoláson számolós színezőt készítettünk, ahol a számjegyeket is átírtuk, közben mondokáztunk: Egy üveg alma, két üveg alma,... Mesehallgatáson ma a Rátóti csikótojás c. népmesét hallgattunk meg. Zenehallgatáson gyermekdalok közül ma a: Zíbor, zápor és az Ess, eső, ess! c. dalokat választottunk ki, majd mozgással kísérve többször átismételtünk. Kata ma kissé fáradtnak tűnt, viszont ügyesen mondokázott, Lili aktívan részt vett minden feladatban, ezért külön megdícsérem!"
14.-e szerda. Konduktív pegagógia foglalkozás: " Ma nagy hangsúlyt fektettünk az önállóságra. Lili és Kata önállóan levették a cipőjüket és a helyére rakták őket. Ez Lilinek jobban ment, okosan megértette a feladatokat. Tovább tanultuk az önálló étkezést, szájtörlést. Az étkezésnél mindkettőjüket nagyon megdícsértem, sikerült a kanalat szépen a szájukhoz irányítaniuk és a korábbiaknál még tisztábban étkezniük. A passzív átmozgatást a kúszások, gurulások követték, majd az akadályokon átlépve négykézlábazás. Ma jó sokszor felálltunk a bordásfalnál, talpratétellel, amit a lányok különösan élveztek, mivel Csipikét, a kis csirkét kellett -többször is- lesegíteniük a magasból...Lépegettünk oldalirányban és a kerettel, segítve a fogásmegtartást a bal kézzel, valamint a térnyújtást és nehezedést. Két kezes kapaszkodást gyakoroltunk pálcával, a pörgő fötelben és a bambuszban állva. Bár kezdetben Katát fáradtabbnak éreztem, a foglalkozás közepe tájára Ő is belejött a törnába és élénkebben bakapcsolódott. Ügyesek voltatok lányok!"
17.-e szombat. Ma délután Alma koncerten voltunk a csajokkal. A koncert nagyon szuper volt, mint mindíg és a lányok elképesztően jól érezték magukat. Az első sorban ültünk így még szuperebb és élvezhetőbb volt a dolog. Aztán haza felé jött a fekete leves. Nóri mikor majdnem haza értünk közölte, hogy ő rosszul van és hánynia kell. Megálltunk és elkezdett a kislány hányni. Másfél óra alatt a koncerten sikerült egy vírust benyelnie. Az egész estét végig hányta.
18.-a vasárnap. Nóri rosszul létét mintha elvágták volna. Igaz ma még diétázott a drága, de ezen kívül semmi más baj nem volt, hamar átment rajta ez a frány vírus.
19.-e hétfő Gyógypedagógia foglalkozás:"a mai napon reggel mindjárt megmozgattuk az alsó és felső végtagjainkat: Hajladoztunk a Cini-cini muzsika mondókára és lépegettünk a: Megy a gőzös... dal kíséretében. Az újjainkat egy új tekerős feladattal melegítettük be: papírhengerre gombolyítottunk fonalat. Ábrázolás - alakítás során krepp-papír mozaikot készítettünk, amivel házikó formát ragasztottunk. Ezt az alkotást az énekléshez is felhasználtuk: Az erdőben házikó... Zenehallgatáson az Almaszósz CD-ről hallgattunk néhány dalt, miközben tapssal próbáltuk az egyenletes lüktetést tartani. Mesehallgatáson: A part alatt c. zenés mesét játszottuk el síkbábokkal. Étkezésnél mindkét kislány ügyesen kanalazgatott. Lilit megdícsérem, mert kitartóan próbálkozott az új, tekerős feladattal! Kata a dalokat és a mondókákat ismételgette szorgalmasan, ezért őt is megdícsérem!" Este elvittem Nórit zene oviba, majd éreztem, hogy nem vagyok jól, kikértem Nórit az óráról és amennyire lehetett rohantunk haza. Éppen, hogy csak haza értünk engem is elkapott ez a fantasztikus vírus... Maga volt a kánaán gondolhatja mindenki. Kihívtam az ügyeletet, mert semmi sem maradt meg bennem, de az ügyeletnek 3 óra elteltével sem sikerült ide érnie, így lemondtam és gondoltam lefekszem végre és vége lesz a mai napnak. Na nem így lett, mert ebben a pillanatban a Kata kezdett el hányni. Össze hányta a saját ágyukat, majd áthoztuk magunkhoz és sikerült a miénket is elintézni. Sajnos kijött az epilepsziás gyógyszer is, amit pótoltam és az megmaradt benne.
20.-a kedd. Ma nem mentünk sehova sem, nekem semmi bajom sincsen, de olyan harmat gyenge voltam a tegnapi nap után, hogy csuda. Katát diétára fogtam így Ő ma csak ivott. Őszintén remélem, hogy Lili és a férjem kimarad a buliból. De ha még el is kapják akkor marha mázlim van, hogy egymás után vert le minket kb. 12 órára ez a vírus és nem egyszerre.
21.-e szerda. Konduktív pedagógia:"Először is jobbulást kívánok Katának, remélem jövő héten már találkozunk! Hiányzott nekünk. Lili ma nagyon sokat bírt, sokat dolgozott. A legjobban a bal kéz használatáért dícsértem meg. A nap folyamán többször feladata volt, hogy a jobb kezét nem használhatta, a ballal kellett megoldania a feladatot. Így kellett pl. a karikákat megfognia, felemelni, pálcára húzni, elengedni. Hason húzásnál is próbálkoztunk a jobb kéz kihagyásával, kúsztunk a bal kézen súlyzóval, másztunk lábnehezékkel. Felálltunk különböző támaszoknál, léptünk faszékkel. Időközben Nóri is meglátogatott minket. Örömmel fogadta a külön feladatot és jutott ideje egy jó kis akadálypálya készítésére, melyen Lilinek kellett -kis pihenésként- végigügyeskednie. Háton fekvésben ismét gyakoroltuk a karok törzs mellett lenttatását feladatvégzés közben is. Lilit megdícsértem, amiért szépen megértette a feladatot, jól emlékezett rá. Ma is nagy sikere volt a Csipi-mentésnek, így Lili többször is nagyon lelkesen kapaszkodott és állt fel a bordásfalnál, fokosszéknél lábratalpratétellel. Feladatunk volt ma többször is a leguggolás, állásba tolás és a nehezedések is. Ügyes voltál Lili, jó pihenést!"
23.-a péntek. Gyógypedagógia foglalkozás:"Ma ismerős feladatokat vettünk elő és azokat ismételgettük. Nagy örömmel töltött el, hogy mindketten aktívan vettetek részt minden tevékenységbe. Kata ügyesen ismételte a mondókákat és egytől - tízig is számlált (kevés segítséggel). Lili a mozgásos játékokban ügyeskedett. Néha már fékezni is kellett. Olyan örömmel kapaszkodott és húzódkozott, hogy már én féltem, nehogy megerőltesse magát! Mindkettőtöket megdícsérem és jó érzés, hogy ennyire ügyesek voltatok!"
26.-a hétfő. Gyógypedagógia foglalkozás:"A mai ködös délelőttön a kellemes közérzetünket a: Judit és a zenemanók CD hallgatásával alapoztuk meg. Megmozgettuk magunkat gurulással, hintázással. Vidáman tapsoltunk és a szánkkal csettintgettünk. Az asztalnál ülve tanultunk egy kicsit. Tornyot építettünk kockából, miközben a színek sorrendjét cserélgettük. A karikákat nagyság szerint válogattuk, majd ezekből is tornyot formáltunk. Ábrázolás-alakításon madáretetőt színeztünk és krepp-papírból "madár-eleséget" gömbölyítettünk, miközben mondókáztunk "Etető, etető, deszka madár etető.... Csip, csip csóka..." Ezután színes papír csíkokból libbenő legyezőt ráztunk, ami mindkét kislánynak nagyon tetszett. Az étkezés közben is minden rendben zajlott. A mai munkájukért mindkét kislányt megdícsérem."
28.-a szerda. Konduktív peadgógia:"Mivel pár alkalommal ezelőtt nagyon bevált a zenére tornázás, ma is sok feladathoz bakapcsoltuk a magnót és ALMA-zenét hallgattunk. Így pezsgően, bal kart is előrenyújtva húzódzkodtak a lányok, végezték az akadályfeladatokat, gurultak. A nyújtásokat, átmozgatást énekléssel kötöttük össze. A legtöbb feladatnál viszont mondtam a feladatokat, meybe néha Kata is bakapcsolódott: Hajlítások, nyújtások, talpratételek, felállás-kapaszkodással, talpratétel, térdnyújtások. A pihentető játéknál Katának a nagy labdás támaszkodások, Lilinek pedig a lábbal hajtós bicikli tetszett a legjobban. Katát ma -főképpen a foglalkozás második felében- fáradtabbnak éreztem, valószínűleg a múlt heti betegsége miatt még. Pihenjetek jót gyerekek, jövő héten találkozunk."